Hajdú és Gyöngyvirág is hazaért!

Minap beszámoltunk róla, hogy még két kifejlett jeladós gólyánk vonulásban van. Gyöngyvirág és Hajdú április 18-án hazaértek. A két gólya 16-án hagyta el a Román-alföldet és érték el a Kárpátok térségét. Gyöngyvirág még aznap, Hajdú pedig másnap kelt át a Déli-Kárpátokon. Gyöngyvirág április 17-én Karánsebes környékéről a Túrkevéhez tartozó Csejt-pusztáig, míg Hajdú a partiumi Csigérszőlősig vonult. Erről a két helyszínről rajtolva tértek haza hétfőn mindketten.

Hajdú (narancssárgával) és Gyöngyvirág (sárgával) útja a Kárpát-medencében (az „END” feliratok jelzik az utolsó 3 vonulási nap végállomásait)
Hajdú (narancssárgával) és Gyöngyvirág (sárgával) útja a Kárpát-medencében (az „END” feliratok jelzik az utolsó 3 vonulási nap végállomásait)

Egy „kis” utazással azonban mindkét madarat utolsó szálláshelyén meglátogattuk. Gyöngyvirág a túrkevei pusztavilág belsejében, Csejt-pusztán szállt meg kis csapatával. Mire odaértünk a földutakon már leszállt az éj, de a holdvilág segített, hogy megleljük őket a pusztában. Másnap hajnalban felvételeket is tudtunk róluk készíteni, és megfigyelni hogyan reggeliznek be a vonulás előtt.

Gyöngyvirág és csapata napfelkeltekor Csejt-pusztán az éjszakázó fán (fotó: Papp Ferenc)

Gyöngyvirág és csapata napfelkeltekor az éjszakázó fán Csejt-pusztán (fotó: Papp Ferenc)

Gyöngyvirág (bal szélen) és csapata reggelizik a pusztában (fotó: Papp Ferenc)

Gólyák a nyakig érő fűben (fotó: Papp Ferenc)

A csapat és mögöttük az éjszakázó fa (fotó: Papp Ferenc)

A fotók és némi túzok les után „sovány malac vágtában” siettünk a román határra Hajdú szálláshelyéhez. Szerencsére gyorsan átjutottunk, így fél tízre a Csigérszőlős melletti pusztán voltunk, de hiába Hajdút nem leltük.

Csigérszőlősi puszta, háttérben a hegyekkel (fotó: Papp Ferenc)

Mire körbejártuk 10 óra lett, de egy darab nagy madarat se találtunk, igaz 27 példányos vonuló nagy póling csapatot igen. Mikor már lemondtunk éppen róla megláttunk felkörözni egy magányos gólyát. Sokáig néztük és meggyőződtünk arról, hogy egy jeladós madarat látunk, így kizárásos alapon azonosítottuk Hajdút.

Hiába kerestük Hajdút, mint utóbbi kiderült a nyáj mögötti bokorsáv takarta (fotó: Papp Ferenc)

Aztán őt követve megnéztük az utunkba kerülő gólyafészkeket, melyekben egy gyűrűs madarat leltünk.

Magyar gyűrűs gólya Furtán a központban található fészken (fotó: Papp Ferenc)

Estére mi is elértük Balmazújvárost, ahol már párban a tavaly foglalt fészkén volt. A utcában azt mondták, hogy a pár ma érkezett, tehát hamar társra lelt.

Hajdú fészkén új párjával (fotó: Papp Ferenc)

Időközben Gyöngyvirág is beért az Ipoly-völgybe, de neki még nem akadt párja, az estét egy Szécsénykovácsiban lévő gólyafészektartón töltötte. Reméljük, hamarosan társa lesz neki is.

Vonuló és Afrikában lévő, aktív jeladós gólyáink térképe>>

NIKE KOBE 11 ,Online Get Cheap Mens Basketball Shoes.Blue/White 822675-404 Wholesale Cheap